Regn och rusk

Hej.

Min header är borta.
Jag bara klickade bort den helt enkelt. Lätt. Det finns helt enkelt ingen längre. Gu va jag har stört mig på den. Men också tyckt om den.

Lets face it. Det är mycket som är så för mig, jag stör mig på saker utan att göra något åt det. Till mitt försvar har jag att om jag skulle göra något åt allting jag stör mig på så skulle jag inte göra något annat än att åtgärda massa problem hela dagarna och nätterna. Hur kul vore det livet?....tänk dig...."Godmorgon Hanna! Idag är det en ny dag, ett problem i sig, eftersom att varje dag kommer med nya problem. Högen med problem växer, det är bara att hugga tag i dem". Och så sitter jag där med högen av problem. Som om jag satt bredvid en hög av potatis som skulle skalas, men potatisarna tar aldrig slut. Det låter ju fruktansvärt. Snacka om att inte komma någonstans.  

Lokalisering: Majorna, Göteborg.


Väder: Grådisigt. Regn.
Inspirationskala: Inte allt för låg.

Trots allt, trots regn. Trots att jag kunde suttit i tel aviv just nu och druckit mangosmoothie. Trots att jag kunde ha ridit över prärien. Trots att jag kunde ha simmat i röda havet. Lyssnat på en konsert i Berlin. Trots att jag kunde sitta på en restaurang med vänner i Härjedalen. Så är inte allt fel. Jag kanske kan hitta på ett litet äventyr här.

Caitlin Moran är den bästa av dem bästa författarna jag läst på länge. Varför? Hon är så rolig! Jag älskar humor. Borde finnas tusen gånger mer humor i våra liv. Så nu ska jag läsa om vad hon har att säga om saker och ting.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0