Små blåa minidrakar på avenyn


Vi skulle diskutera våra argumenterande texter idag. Robin trodde, när jag gav förslag till en annan formulering, att jag sa "vidrigt och fittigt" (jag sa egentligen, "värdefull grund".....hur är det möjligt att höra så fel!??) Det va bara så sjukt komiskt. "Här använder vi VÄLDIGT starka uttruyck" hade vår lärare sagt.

Kl. 23.00 var min viktiga blankett ivägskickad, deadline 24.00. En timme till godo. Bra tid där! I mitt liv finns det inget som heter "vara ute i lite lagom tid". Det är antingen eller.

Men under min promenad (eller ja, min hysteriska jakt genom göteborg) på kvällen i förrgår så.... kunde jag ändå se att det var väldigt stilla och fint. Avenyn var upplyst, skymningen föll. Äldre affärsmän i rockar promenerade längst gatan. Några ungdomsvänner gick stilla i  armkrock på kvällskvisten. Det var lugnt och fridfullt runt omkring mig. Konstmuseet och poseidon stod där ståtliga i slutet av avenyn. Spårvagnade tutade fram som små blåa minidrakar.

Trackback
RSS 2.0